Proč je SEO pro vaši firmu tak důležité?

Nejprve si ujasníme, co je vlastně SEO a v čem je jeho význam. SEO je zkratka z anglického “Search Engie Optimization” a v českém překladu to doslova znamená “optimalizace pro vyhledávače”. Tento překlad je mírně zavádějící a nejedná se o zázrak. SEO je něco jako sbírka doporučení, jak psát a dělat webové stránky tak, aby je měl vyhledávač rád.

A co je hlavním cílem SEO? Samozřejmě to je konverze, tedy přivedení co největšího počtu relevantních uživatelů na naši webovou stránku. Velkou roli zde hrají klíčová slova. Je pro nás důležité, aby se náš web zobrazil uživatelům na námi požadovaná klíčová slova a slovní spojení na první stránce.

A proč je naším hlavním požadavkem být na první pozici v organickém vyhledávání? Je to jednoduché donedávna “první tři pozice” ve vyhledávači Google zabírala reklama. Pokud jste tedy nejlepší a váš výsledek byl na prvním místě v organickém vyhledávání, stejně to byla jakási pomyslná “čtvrtá pozice”. V současné době Google změnil pravidla hry a vy se tak můžete posunout až na “pátou pozici”. Nicméně statistiky hovoří jasně. Až 95% uživatelů, kteří hledají informace ve vyhledávačích se spokojí s výsledky pouze na první straně. Zbylých 5% uživatelů postupuje na druhou či třetí stranu. Problém je v tom, že na první a tedy nejžádanější straně se zobrazuje pouze 10 výsledků (jedná se o tzv. organický výběr) a v konkurenčních oborech je někdy opravdu velký problém probojovat se na první stranu v přirozeném výběru.

Pokud ještě neuvažujete nad SEO, měli byste začít

Samotné SEO začíná už při vývoji stránek nebo by tomu tak mělo být. Důraz se klade na analýzu klíčových slov. Firma si v první řadě musí ujasnit, jaké fráze uživatel zadává, pokus se rozhodne hledat námi požadovaný produkt. Ze výzkumu jasně vyplývá, že velké množství objednávek a klientů přichází právě z organického vyhledávání. Proč je tomu tak? Pokud zadáte například “dentální hygiena Brno” na prvních třech pozicích se vám zobrazí PPC reklama. Často se jedná o nerelevantní výsledek, protože vy hledáte dentální hygienu v Brně a ne v Praze. Zatímco PPC reklama tak trochu uživatele klame, organické vyhledávání nikdy. Najdete přesně to, co potřebujete. Hledáte dentální hygienu v Brně? První odkaz v organickém vyhledávání najde přesně to, co požadujete. To je další důvod, proč je SEO mnohem víc konvertní než PPC reklama. SEO přivede opravdu relevantní klienty.

V dnešní době člověk nehledá informace v novinách, časopisech nebo na plakátech, ale z drtivě většiny na internetu. Pro firmy je to dobrá zpráva, protože v online světě jste schopni lépe definovat svou cílovou skupinu a oslovit relevantní publikum. Uživatel, který využívá některý z vyhledávačů má s největší pravděpodobností nějaký problém a hledá informace, jak tento problém vyřešit nebo jak si usnadnit své rozhodnutí. Pokud takového uživatele zaujmete, máte téměř vyhráno. Podle marketingových ředitelů patří SEO mezi nejhodnotnější zdroje poptávky.

Nic není tak jednoduché jak se zdá. Samozřejmě nestačí dělat jen SEO, je to celý balík věcí, které je potřeba v online světě podniknout, aby jste byli konkurence schopní a úspěšní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *