Jak zlepšit imunitu? Mé osobní tipy!

 

Především chřipka, ale i další podobná onemocnění dnes trápí stále více a více lidí. Je tedy nutné nejenom proti těmto nemocem bojovat, ale je třeba jim také předcházet. A vliv na to, jak nám to půjde, má hlavně síla naší imunity. Proto vám přináším několik tipů na to, jak ji posilovat co nejlépe. Co hraje roli samo o sobě, to je zdravý životní styl. Pokud budete pravidelně sportovat, stejně jako budete dodržovat základy zdravého stravování, půjde vám to lépe. A to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit.

Základem jsou vitamíny a minerály

To, bez čeho se samozřejmě naše tělo neobejde, to je dostatek vitamínů a minerálů. Zde musím podotknout, že jejich dostatek rozhodně souvisí i se stravou, kterou jíme. Základem by mělo být především ovoce a zelenina. A to hlavně taková, která je bohatá na vitamin C. Nejlepší jsou v tomto směru citrusové plody, stejně jako i šípek, nebo také brokolice a zelí. Doporučit můžu logicky konzumaci hlavně syrovou, jelikož při tepelné úpravě se může mnoho důležitých látek ztratit. Velkou výhodou tohoto vitaminu je i to, že se ho nepředávkujeme. Tělo tedy vždy vezme a využije tolik, kolik potřebuje.

Druhou možností, jak tělu dodávat vitaminy a minerály, jsou různé doplňky stravy. K těm se však stavím velmi skepticky. Nejenom, že vyjdou na mnoho peněz, ale často se jedná o různé multivitaminy. A ty jsou v mnoha směrech téměř nefunkční. Obsahují totiž mnoho látek, kterých má naše tělko obecně dostatek i z běžné, obyčejné stravy. Platíme tak za něco, co ani nevyužíváme. Proto můj názor je takový, že když už dané doplňky, tak pouze s jasnou charakteristikou.

Pomůže také otužování

Jen i další činnost, která v rámci posílení imunity může výrazným způsobem pomoci. V tomto směru jde hlavně o otužování, díky čemuž se tělo samo o sobě zoceluje a obranyschopnost dokáže velmi dobře podporovat. Je ale třeba myslet na ty správné postupy. Ze svých zkušeností mohu doporučit, tu nejoblíbenější formu, a tou je návštěva sauny. Tedy střídání teplého a ledového prostředí, a to v rámci několika intervalů.

Vliv na naši imunitu má ale i odpočinek a dostatek spánku. Během něho totiž dochází k tomu, že naše tělo regeneruje. A k čemu je to dobré? Samozřejmě k tomu, aby nabralo potřebnou energii, aby získalo potřebnou sílu a to i k tomu, aby mohlo lépe fungovat po všech stránkách. I to má následně vliv na to, jak dobře bude naše imunita samozřejmě fungovat. A co doporučuji já? Správnou a pestrou stravu plnou ovoce a zeleniny a právě ono otužování. S tím souvisí i to, že bychom neměli nadměrně trávit čas v takových místnostech, kde je velké teplo. To má na naši obranyschopnost špatný vliv. Mnohem lepší je totiž prostředí chladnější. Tedy v rámci možností, jelikož nadměrný chlad logicky také není dobrý. Ten může řadu nemocí i způsobovat.