Jak jsem shodil přebytečná kila? Jenom sportem!

I já jsem měl v minulosti poměrně velké potíže s přebytečnými kily. Vše jsem však vyřešil k mé spokojenosti. Jak? Nejprve jsem začal měnit svou stravu. Kupodivu to nebylo ani tak těžké, jak jsem si poprvé myslel. Proč? Protože mnoho jídel jsem ani vyřadit nemusel. Jenom jsem se přiklonil ke zdravější přípravě. A to mi v rámci první fáze pomohlo poměrně hodně. Poté jsem se ale odhodlal také ke sportu. Samozřejmě pokud chcete primárně zhubnout, jsou dlouhé hodiny v posilovně doslova k ničemu. Těmi totiž hlavně nabíráte svalovou hmotu. To, čeho chcete dosáhnout v rámci hubnutí, je úbytek tukových zásob. A co pomohlo mě?

Začal jsem chůzí a během

Jelikož tím nejtěžším bylo začít, šel jsem na to skutečně velmi pomalu a pozvolna. Tou první aktivitou se tedy stala chůze. Ačkoliv se mi to v první chvíli zdálo nudné a neefektivní, úspěchy se dostavovali. Mnohdy jsem tam, kam jsem jezdil autem nebo MHD raději došel. Bylo to mnohdy časově zhruba stejně náročné, pokud do toho zahrnu všechny stání, problémy s parkováním a jiná negativa. Stačilo pár týdnů a již jsem zjišťoval, jak mi jde fyzička nahoru. A na váze také ručička stále klesala a klesala.

Proto jsem se rozhodl i k tomu, že začnu s během. První dny byly samozřejmě náročnější, jelikož tělo nebylo na takovou aktivitu zvyklé. Narovinu řeknu, že jsem se po pár stovkách metrů poměrně výrazně zadýchal. Stačil ale pravidelný trénink a aktuálně nemám žádný problém uběhnout okolo 10 kilometrů – což je pravidelná dávka, kterou si dopřávám. Navíc běh je ideální sportovní aktivitou, při které se nejlépe spalují kalorie. Chcete-li hubnout, potom lepší aktivitu najdete jenom těžko.

Pomohly mi také společné aktivity

Je zajímavé, jaký vliv na výkonnost má hlavně společná aktivita. Pokud člověk cvičí sám, velmi často dochází k tomu, že má tendenci vše flákat a šetřit se. V tomto směru je tedy dobré vyhledávat raději společné aktivity. Já šel cestou posilovny a společného běhání na pásech. Jedná se o řízenou aktivitu, v rámci které jste pod vedením instruktora a vedle sebe máte desítky dalších lidí. A tak je jasné, že se před nimi zkrátka nechcete shodit a nechcete ukázat, že na to nemáte. A tak běžíte a běžíte, dokud vůbec můžete. Podobné to bylo ve chvíli, kdy jsem se odhodlal i na alpining. Chcete-li skutečně možnost efektivního cvičení, mohu doporučit. Dnes se však těmto cvikům již nevěnuji. Důvodem je poměrně vysoká cena, jelikož osobně jsem přesvědčen, že je stále poměrně nastřelená. Adekvátní pro mě by byla cena zhruba poloviční. Té se ale jenom těžko dočkám.

A co bych měl dodat na závěr? Rozhodně to, že hlavní roli hraje také pravidelnost. Jak jsem se přesvědčil, a přesvědčíte se o tom také vy sami, bez pravidelnosti to nepůjde. Je totiž úplně něco jiného, když 5x týdně uběhnete 10 kilometrů, než když danou vzdálenost uběhnete během dvou dnů. Nevěříte? Zkuste si to. Nehledě na velkou únavu, kdy po takto náročném běhu nebudete moci několik dní na nohou ani stát – natož vykonávat další aktivity. A můj názor na ty, kteří první cvičení stále odkládají? U vás je to již hlavně o lenosti – věřte mi, sám jsem to poznal na vlastní kůži.